BA (Bachelor of Arts)Marketing Communication
Studienort | Deutschland, Berlin |
---|---|
Art | Bachelor, Vollzeit |
Nominale Dauer | 7 Semester (210 ECTS) |
Studiensprache | Englisch |
Studienabschluss | BA (Bachelor of Arts) |
Kurscode | MKOM_0_000_V_BE_0_e |
Einstiegsqualifikation | Gymnasium / Sekundarausbildung Die Zulassungsunterlagen werden in folgenden Sprachen akzeptiert: Englisch / Deutsch. ⠀ Lade bitte die digitalen Kopien während des Bewerbungsprozesses hoch |
---|
Sprachanforderungen | Englisch Das sind unsere Anforderungen an die Englischkenntnisse |
---|
Sonstige Voraussetzungen |
|
---|
Übersicht
Im Mittelpunkt unseres B.A. Marketingkommunikation steht die Schaffung starker Botschaften in einer digitalisierten Welt. Analysiere Märkte und entwickle kreative Konzepte für Unternehmen, Marken und Produkte. Verstehe alle am Prozess beteiligten Parteien und lerne deren individuelle Ziele kennen, um professionelle Kommunikationsstrategien zu entwickeln.
Um Kommunikationsstrategien erfolgreich umzusetzen, erforschst du in unserem hauseigenen Marktforschungslabor unterschiedliche Zielgruppen und deren Präferenzen für neue Angebote und Kampagnen.
Programmstruktur
7 SEMESTERS 210 ECTS
1. SEMESTER 30 ECTS
- Business Administration (basic economic theories + models)
- Marketing I (business models, marketing management)
- Campaign Planning (communication instruments for media plan + budget)
- Communication Sciences (models + research)
- Communication Strategy (briefing + positioning)
- Consumer + Advertising Psychology (perception + activation, motivation + attitude)
2. SEMESTER 30 ECTS
- Applied Media Theory (verbal + visual communication, digital communication)
- Creative Strategies I (advertising strategies, creative briefing + big idea)
- Presentation (presentation strategies, media skills)
- Market Research I (quantitative + qualitative methods, survey design)
- Communication Strategy (fast moving consumer goods, crossmedia campaigns
- Elective
3. SEMESTER 30 ECTS
- Marketing II (nonprofit + social marketing, marketing ethics)
- Corporate Communication (public + media relations, theories + models)
- Application + Career I (project management, application strategies)
- Media Sciences (models + research)
- Communication Strategy (culture + society, nonprofit + social marketing campaigns)
- Project-oriented Work (interdisciplinary project, event, competition)
4. SEMESTER 30 ECTS
- Creative Strategies II (innovation strategies, design-driven innovation)
- Brand Management (brand models, brand positioning)
- Elective
- Lab Project
- Communication Strategy (innovation, start ups + new markets)
- Project-oriented Work (interdisciplinary project, event, competition)
5. SEMESTER 30 ECTS
- Practical Phase / Semester Abroad (relevant professional internship or student exchange programme)
- Independent Project (individual project, abstract + presentation)
6. SEMESTER 30 ECTS
- Creative Strategies III (advertising futures, weak signals + trends)
- Marketing III (global marketing)
- Competitive Analysis (statistics, analysis software)
- Statistics (data analysis + indices, analysis software)
- Communication Strategy (international campaign, intercultural communication)
- Audiovisual Communication (concept + production planning, film production + post production)
7. SEMESTER 30 ECTS
- Media Law + Media Management (copyright + licensing)
- Occupational and Organisational Psychology (employer branding, leadership strategies)
- Application + Career II (entrepreneurship, application + career coaching)
- Communication + Media Advanced (cultural studies, current communication and media research)
- Bachelor’s Thesis
Karrieremöglichkeiten
Potenzielle Berufsbilder:
- Strategischer Planer*in
- Kundenbetreuer*in
- Markenberater*in
- Marketingleiter*in
- Konzeptentwickler*in
- Social-Media-Manager*in
- PR-Berater*in